یادداشت ها
محبوبترین یادداشت ها
پدرخوانده در کسب و کارهای گردشگری
شما باید در کسب و کار گردشگری و هتلداری تان فردی را تحت عنوان پدرخوانده داشته باشید. این پدرخوانده، نیروی انسانی باتجربه ، کاربلد و متخصص کسب و کار شماست (نه لزومأ کسی که فقط مو سفید کرده است) که…
ادامه مطلبمشاور گردشگری کیست؟
در تعریفی کلی مشاور گردشگری کسی است که دارای دانش و تجربه کافی در زمینه ی گردشگری است و توانایی انتقال این دانش و تجربه را به دیگران دارد و به عبارتی مشاور برای رسیدن به خروجی مشخص به کمک مدیران سازمان…
ادامه مطلبتور آشناسازی سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری گردشگری
به عنوان معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی یکی از برنامه های اجرایی و عملیاتی را که برای سال 1401 تعریف و تعیین کرده بودم ، برنامه ریزی و…
ادامه مطلبسه شاخص مهم سنجش میزان موفقیت یک کسب و کار گردشگری
میزان موفقیت یک کسب و کار گردشگری را در بازار بزرگ گردشگری، می توان از طریق 3 شاخص یا ویژگی ذیل مورد سنجش و بررسی قرارداد : 1. میزان جذب مشتری این شاخص یکی از ماموریتهای مهم واحد بازاریابی هر…
ادامه مطلبزنده باد مشتری شاکی در تاسیسات گردشگری
من معتقدم مدیران و پرسنل تأسیسات گردشگری باید قدر مشتریان شاکی شان را بدانند و نهایت بهره را از اعلام اعتراض یا شکایت هایشان در کسب و کار ببرند. چراکه این مشتری شاکی هم به شما پول داده و هم…
ادامه مطلباین است بازاریابی
انتخاب کوچکترین بازار کارآمد! ست گادین؛ مرد خلاق آمریکایی و نویسنده کتابهای گاو بنفش، مهره حیاتی و قبایل در کتاب این است بازاریابی، به زبانی ساده، بازاریابی و اصول آن را به چالش کشیده است. گادین معتقد است؛ بازاریابی برای همه…
ادامه مطلب