بازاریابی؛ تضمین کننده ی فروش بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 215
تعداد بازدید: 215

بازاریابی؛ تضمین کننده ی فروش بیشتر صنایع دستی و هنرهای سنتی

5
(13)

احمد دیناری؛ معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در سخنرانی آموزشی خود در کارگاه اصول بازاریابی و فروش نوین در حوزه ی صنایع دستی و هنرهای سنتی که توسط کانون زنان بازرگان خراسان رضوی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اتاق بازرگانی خراسان رضوی از ساعت 17 الی 19 یکشنبه 14 آبان 1402 در محل مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد و با استقبال گسترده ای نیز روبرو شد اعلام کرد ، بازاریابی و فروش پاشنه آشیل کسب و کارهای صنایع دستی است و موفقیت یا شکست در این قبیل کسب و کارها با موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی تعیین می شود و این معجزه گر، تضمین کننده ی فروش بیشتر محصولات صنایع دستی است .

او تاکید کرد بازاریابی باعث افزایش فروش صنایع دستی می شود و افزایش فروش بدون توجه به بازاریابی امکان پذیر نیست. بازاریابی به دنبال سهم بیشتر بازار، مشتریان بیشتر و درآمد بیشتر در صنایع دستی است و عدم توجه به آن 48 درصد شکست هنرمندان و تولیدکنندگان این عرصه را رقم می زند . لذا فعالان عرصه صنایع دستی باید قدر این معجزه گر بازار را بدانند و حداقل 50  درصد وقت خود را صرف آن نمایند تا فروشی بالا و قابل قبول را تجربه کنند .

دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری گردشگری سخنان خود را با طرح چند پرسش چالشی آغاز و هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را توانمندسازی بانوان عضو کانون زنان بازرگان خراسان رضوی و سایر علاقه مندان و فعالان عرصه صنایع دستی و کمک به افزایش فروش آنان اعلام کرد.

او در ادامه اذعان داشت کار دست چیز دیگری است و باعث تفکر بهتر و عمیق تر می شود ، قابل احترام و اعتماد است ، چراکه اصالت دارد و احساس را منتقل می کند و خلق آثار هنری بدون مداخله انسانی فاقد جذابیت است . لذا هنرمندان و تولید کنندگان باید روی احساس مردم سرمایه گذاری کنند و از این طریق هزینه های بازاریابی کسب و کار خود را کاهش خواهند داد .



دیناری تاکید کرد یکی از راههای مهم فروش کالاهای صنایع دستی نزدیک تر شدن به صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت های بالای آن برای کسب درآمد است . تأمین کالاهای تزئینی تأسیساتی همچون هتل های پرستاره، اقامتگاه های بومگردی و سنتی و همچنین کمک به تجهیز و راه انداری رستوران ها و کافی شاپ ها. استفاده از ظرفیت حضور زائران داخلی و خارجی ورودی به مشهد نیز نقش تعیین کننده ای در کسب درآمد هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی دارد .

احمد دیناری، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این رویداد آموزشی علاوه بر موراد فوق، راهکارها و راهبردهایی کاربردی به شرح ذیل را نیز برای افزایش فروش صنایع دستی ارائه نمود :

تهیه برنامه بازاریابی و فروش یک صفحه ای ، بهره گیری از نظر مشاورین متخصص ، برون سپاری کار فروش به متخصصین فروش و واسطه های بازاریابی و پشتیبان و استفاده از ظرفیت آنها ، سرلوحه قراردادن پی گیری بی امان و فراخوان مشتریان، نامه نگاری با مشتریان با خط خوش که خود نوعی بازاریابی مستقیم یا پارتیزانی محسوب می شود ، انجام کار عمیق در حوزه تخصصی صنایع دستی و پرهیز از کارهای سطحی و پراکنده، فروش سازمانی و عمده ، همه فن حریف نبودن برای مردم و هدف قراردادن مشتریان خاص، تمرکز و دقت نظر در قیمت گذاری محصولات با توجه به ویِژگی های مشتریان هدف، استفاده از سیستم همکاری در فروش ، بازاریابی رویدادی ، تولید متن های سئومحور برای وب سایت طوری که با جستجوی عنوان تخصص شما در موتورهای جستجوگر، مخاطب به شما برسد، ارتباط مؤثر با رسانه ها و خبرنگاران، سرمایه گذاری برای بازاریابی و انجام آن به صورت مستمر، تقویت مهارت های اجتماعی و ارتباطی و خوب تا کردن با مردم در زمان فروش و در نمایشگاه ها و …، تمرکز روی ابزارهای بازاریابی و تبلیغات موثرتر و سودآورتر ، گاهی اوقات 1000 هوادار  واقعی برای افزایش فروش صنایع دستی کافی است ، عضویت در انجمن ها و تشکل های حرفه ای و کسب اعتبار ، برگزاری وبینارهای رایگان در زمینه تخصصی و هدایت شرکت کنندگان به صورت غیر مستقیم به سمت و سوی محصولات صنایع دستی، فروش به صورت فعالیت محور / کارگاه محور ، پرهیز از اصرار بر دریافت غرفه های رایگان در نمایشگاه ها و تلاش برای فروش بیشتر در رویدادها، راه اندازی جشنواره های فروش با ارائه تخفیف های ویژه و  اجرای برنامه های خیریه و …



در انتهای این رویداد آموزشی احمد دیناری؛ سخنران کارگاه و نویسنده کتاب زرافه باش؛ یک سروگردن بالاتر از دیگران، یک نسخه از این کتاب را به سرکارخانم کیانی نژاد؛ رئیس کانون زنان بازرگان استان خراسان رضوی تقدیم کرد.

رسانه گردشگری و هتل داری سیاحت و سفر

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 13

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.