یادداشت ها
محبوبترین یادداشت ها
بررسی تغییرات 3 آیین نامه مهم گردشگری
این یادداشت تخصصی؛ راهنمایی است کوتاه و کاربردی برای فعالان و دست اندرکاران عرصه ی گردشگری و هتلداری و تمام کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری، کارآفرینی و فعالیت در این حوزه هستند و بی شک اشراف بر قوانین،…
ادامه مطلببیانیه مأموریت دولت چهاردهم در حوزه گردشگری
همزمان با آغاز فعالیت های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری دولت چهاردهم در خرداد 1403، رسانه گردشگری راه بلد از من خواست تا متنی در خصوص اولین اقدام رئیس جمهور در حوزه ی گردشگری پیشنهاد بدهم و بر این اساس پیشنهادم…
ادامه مطلبگردشگری معکوس و اهمیت آن
گردشگری معکوس (Reverse Tourism ) به معنای سفر به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و کمک به جامعه ی محلی یا میزبان است. در این نوع گردشگری؛ گردشگران به جای اینکه به مناطق شناخته شده و پر بازدید، سفر…
ادامه مطلبهتل بوتیک
تعریف، ویژگی ها و فرایند صدور مجوز ضابطه ی ارزیابی و درجه بندی هتل بوتیک یا بوتیک هتل سنتی در سال 1399 و در ضمیمه ی ضوابط ارزیابی و درجه بندی اقامتگاههای سنتی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع…
ادامه مطلبچند راهکار کاربردی برای افزایش درصد اشغال هتل ها
نویسنده : ساره اکبری؛ مدرس گردشگری و رئیس هیأت مدیره هلدینگ گردشگری و هتلداری آبادگران آذین هدف نهایی در کسب و کارهای گردشگری همچون هتل ها؛ افزایش درصد اشغال اتاق، سایر فضاهای خدماتی و رضایتمندی میهمانانی است که آنها را…
ادامه مطلبتوهم دانایی!
متوهم های سازمانتان را بشناسید و البته در این ارتباط، خود را نیز به چالش بکشید وهم یا توهّم در لغت یعنی خود را در موقعیت و جایگاهی قرار بدهی که شایستگی و صلاحیت آن را نداشته باشی، برایش تلاش…
ادامه مطلب