یک نمایشگاه مطلوب گردشگری چه ویژگی هایی دارد؟

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 309
تعداد بازدید: 309

یک نمایشگاه مطلوب گردشگری چه ویژگی هایی دارد؟

4.7
(26)

با توجه به در پیش بودن هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که مقرر است از تاریخ 23 لغایت 26 بهمن 1402 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردد، رسانه گردشگری راه بلد این پرسش را از من پرسید و من هم پاسخ پیش رو را ارائه کردم که در پیج اینستاگرامی این رسانه به نشانی :rahbalad.official منتشر گردید .

از نظر من چنین نمایشگاهی باید دارای خصلت ها و ویژگی های ذیل باشد:

  • چنانچه از عنوان رویداد پیداست ، نمایش گاه باشد نه محل فروش برخی کالاها و خدمات خرد. نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B2C و B2B و عقد قراردادهای تجاری بایستی مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهند.
  • معرفی ظرفیت های کمتر شناخته شده ی استان ها در غرفه هر استان باید اولویت غرفه سازی و تولید محتوای آن باشد.
  • هرآنچه که معرفی و تحریک تقاضای سفر در ابعاد گردشگری ورودی و ایرانگردی محسوب می شوند، بایستی در غرفه های استانی به نمایش گذاشته شود.
  • نمایشگاههای تخصصی بستری است آزاد برای بخش خصوصی و فعالان گردشگری و هتل داری ایران جهت بازاریابی و برندینگ، لذا هرگونه ایجاد محدودیت و الزام آنها به مشارکت و حضور در غرفه های استانی که مأموریت اصلی شان معرفی ظرفیت های گردشگری است، نمایشگاه را از مأموریت و اهداف اصلی خود دور خواهد کرد.
  •  مخاطب شناسی و فراخوان مخاطبان خاص قبل از آغاز نمایشگاه جهت مراجعه و بازدید از سالن های گردشگری موضوعی (همچون گروه های دانش آموزی، دانشجویی، توان یابان، سالمندان و …) به منظور افزایش کیفیت نمایشگاه ضروری است.
  • طراحی، برنامه ریزی و اجرای کارگاه های آموزشی محدود کاربردی، تخصصی و به روز در مکان های استاندارد و با حضور مدرسان شاخص و اطلاع رسانی هدفمند و صحیح این رویدادها هفته ها قبل از آغاز نمایشگاه و نه در دقیقه 90 ، مسلماً بر غنای نمایشگاه خواهد افزود.
  • حمایت از حضور سرمایه گذاران و بهره برداران تأسیسات گردشگری محیط های روستایی و عشایری
  • هم افزایی و مشارکت کلیه دستگاه های اجرای ذیربط در حوزه توسعه گردشگری داخلی همچون وزارت راه و شهرسازی (حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای، مشاوران ذیصلاح و…)، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، شهرداری ها و دهیاری ها
  • تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده و به موقع نمایشگاه (حداقل یکماه قبل از برگزاری در سطح کشور) جهت حضور پرشور مخاطبان و افزایش رضایتمندی مشارکت کنندگان
  • هم افزایی و حضور مؤثر و پررنگ تر تشکل های حرفه ای گردشگری و هتلداری همراه با محتوای مناسب و فراتر از پروپاگاندهای موجود.

احمد دیناری؛ معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا : 26

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.