معرفی دوره آموزشی گردشگری سلامت

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 190
تعداد بازدید: 190

معرفی دوره آموزشی گردشگری سلامت

4.8
(11)

آموزش؛ پیش نیاز و رکن اصلی موفقیت در هر شغل و کسب و کار است و توجه به آن، مسیر حرکت دست اندرکاران و فعالان گردشگری ایران را برای دستیابی به اهداف بازاریابی روشن و هموار کرده و ضمن کمک به رشد فردی فعالان این بخش، به رشد کسب و کارهای موجود در این حوزه همچون کسب و کارهای گردشگری سلامت کمک شایانی می نمایند. آموزش های گردشگری، به ویژه آموزش های مهارتی و تخصصی به توانمندسازی و ارتقاء شایستگی فعالان این بخش منجر شده و مزیت رقابتی ممتازی را برای آنها خلق خواهد نمود که قابل مقایسه با سایر استراتژی های خلق مزیت رقابتی در کسب و کار نیست.

بر این اساس؛ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بهار 1403 دوره آموزشی کوتاه مدت گردشگری سلامت را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و برای اجرا از طریق شرکتها و مؤسسات آموزشی گردشگری به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ نموده است.

مخاطبان این دوره آموزشی، مدیران، مدیران فنی ، مدیران بازاریابی و کارکنان دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری علاقه مند و یا فعال در حوزه گردشگری سلامت و همچنین مدیران فنی و کارکنان دهکده های سلامت، آبدرمانی، هتل بیمارستانها، مجتمع های تندرستی دارای مجوز بهره برداری، فعالان و راهنمایان حوزه گردشگری سلامت و فعالان حوزه گردشگری سلامت فعال در بخش درمان و بیمارستا نهای دارای مجوز IPD ( بخش بیماران بین الملل) هستند و کسانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از گرایش های رشته گردشگری سلامت باشند، نیازی به طی این دوره آموزشی ندارند.

مدرسان دوره باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در یکی از رشته ها و گرایش های گردشگری و هتل داری و همچنین تجربه و سابقه کار مرتبط باشند و برای برخی از سرفصل ها همچون مبانی گردشگری سلامت، بازاریابی گردشگری سلامت، مدیریت عملیات تورهای گردشگری سلامت و مدیریت تجربه گردشگران سلامت نیز مؤسسات آموزشی باید با همکاری مدرسان مورد تأیید دانشگاههای علوم پزشکی، اقدام به برگزاری دوره نمایند و احراز صلاحیت مدرسان پیشنهادی نیز توسط کمیته آموزش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می شود.

این دوره آموزشی از شش سرفصل با مجموع ساعات تدریس 53 ساعت تشکیل شده که فهرست این سرفصل ها عبارتند از :

  • مبانی گردشگری سلامت (7 ساعت)
  • آشنایی با قوانین و مقررات گردشگری سلامت (8 ساعت)
  • فنون بازاریابی گردشگری سلامت (14 ساعت)
  • مدیریت عملیات تورهای گردشگری پزشکی (6 ساعت)
  • مدیریت تجربه گردشگران سلامت (4 ساعت)
  • مدیریت آبهای گرم درمانی و اسپاها (4ساعت)

شایان ذکر است، مدت اعتبار گواهینامه های آموزشی صادره از تاریخ صدور 3 سال است و این بدان معناست که کلیه ی فراگیران باید پس از اتمام اعتبار گواهینامه پایان دوره خود جهت تمدید آن، دوره های بازآموزی مربوطه را با موفقیت سپری کنند.


حتما بخوانید: ارزش های اقتصادی گردشگری سلامت برای مشهد مقدس


آشنایی با گردشگری سلامت و شاخه های مهم آن، ویژگی های عرضه، تقاضا و تسهیل گران در حوزه گردشگری سلامت، خلاقیت، نوآوری و برندسازی گردشگری سلامت، آشنایی با قوانین، مقررات و رویه های اجرایی مربوط به بازارهای هدف، ویزا، بیمه، نظارت و عقد قرارداد و همچنین اصول خلق ارزش، بازاریابی، مذاکرات تجاری، فرایند های درمانی در ایران، تشکیل پرونده بیماران، اعتبارسنجی، ارائه خدمات تکمیلی و مدیریت مجموعه های آبگرم درمانی و اسپاها از جمله مهمترین مطالب و مباحثی هستند که در دوره آموزشی کوتاه مدت گردشگری سلامت به فراگیران ارائه می شود.

به طور قطع و یقین؛ آموزش گردشگری سلامت؛ همچون چراغی در مسیر حرکت فعالان این بخش است و قطع آن به هر دلیل، یعنی طی مسیری ناهموار، مبهم و تاریک و عاری از هرگونه مزیت رقابتی در این بازار پر رقابت و البته تخصصی!

نویسنده: احمد دیناری؛ مشاور، سخنران و نویسنده ی حرفه ای سرمایه گذاری گردشگری

« استفاده از این مطلب در صورت ذکر منبع، بلامانع است »

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا : 11

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.