مارکوس؛ متخصص نجات کسب و کارهای کوچک و در حال ورشکستگی

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 667
تعداد بازدید: 667
مارکوس لمونیس - آقای دلار

مارکوس؛ متخصص نجات کسب و کارهای کوچک و در حال ورشکستگی

4.7
(15)

مارکوس آنتونی لمونیس یا همان آقای دلار؛ یک تاجر، شخصیت تلویزیونی و بشر دوست لبنانی الاصل آمریکایی است. او در حال حاضر رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کمپینگ ورلد، گود سام اینترپرایز، گاندر آر وی و خانه بورد شاپ است . علاوه بر این ستاره نمایش سود؛ یک نمایش واقعی CNBC در مورد نجات مشاغل کوچک است. او متخصص نجات کسب و کارهای در حال ورشکستگی در کشور ایالات متحده آمریکاست و با هوش بالای مالی و تجربه ی ارزشمندی که در زمینه کسب و کار و تجارت دارد، کسب و کارهای مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و به کمک آنهایی می رود که علیرغم سالها فعالیت تجاری، در حال ورشکستگی بوده، زیان می دهند و صاحبان آنها مستأصل شده اند.

وی میلیاردری جسور و هوشیار است که رک و پوست کنده صاحبان، مدیران و پرسنل کسب و کارها را به چالش می کشد و با مشارکت و تزریق سرمایه به کسب و کاری که در حال ورشکستگی است، طلب سود یا درصدی از سود خالص در دوره ای مشخص می کند.

مارکوس پس از توافق و پرداخت چک مشارکت، این کسب و کارها را زیرو رو کرده و متحول می کند. بخش های مختلف را ارزیابی و آسیب شناسی کرده و دست به اصلاحات اساسی در ساختار نیروی انسانی، فرایند تولید و ارائه محصول و همچنین بازاریابی و فروش می زند و عملا چم و خم کار را در مدت محدودی به دست گرفته و بعضی اوقات با اخذ نظر مالکان، مدیران را عزل و نصب هم می کند. او معتقد است در کسب و کار تعارف را باید کنار بگذارید، اصولی و درست کار کنید تا کسب و کارتان سود ده شود، در غیر اینصورت چیزی جز شکست در انتظارتان نخواهد بود.

آقای دلار؛ سه رکن حیاتی یک کسب و کار یا تجارت را :

– کارکنان

– محصول

– و فرایند

می داند و معتقد است ضمن آسیب شناسی این سه رکن در هر کسب و کار، باید برای هر یک برنامه اجرایی داشته باشیم.

از نظر او تعصب زیاد صاحبان کسب و کار و عدم پذیرش نقص های موجود، باعث شکست قطعی آنها می شود و نباید خیلی روی روشهای فروششان تعصب داشته باشند، چرا که در این صورت دیگر نمی توانند پیشنهادهای خوب را بپذیرند و رشد نمی کنند.

مارکوس با صاحبان کسب و کاری که از روی دوستی، آشنایی و مهربانی حاضر نیستند مدیر فروش یا حسابدار ناتوان خود را تغییر دهند، مخالف است و معتقد است اینها با این کار تیشه بر ریشه ی کسب و کار خود زده و به ورطه بدهکاری و ورشکستگی رفتن آن کمک می کنند و نباید امیدی هم به بهبود تجارت خود داشته باشند.

وی معتقد است پرسنل فروش باید کار را از خودشان بدانند و مدیران عالی و میانی باید در کنار آنها آستین را بالا زده و به صورت تیمی و مشارکتی کسب و کار خود را به سوی هدف اصلی که همانا افزایش مشتری، جلب رضایت وی و افزایش فروش و سود است هدایت کنند. در این راه کارکنانی که وارد گود نمی شوند و حاضر نیستند درفرایند فروش و ارائه خدمات به زحمت و سختی بیافتند، اعضای خوبی برای تیمتان نخواهند بود و باید عذرشان را بخواهید.

من روش مارکوس لمونیس، جسارت و هوشمندی او را دوست دارم . بی گدار به آب نمی زند، سرعتی بی نظیر و خارق العاده در شناخت و آسیب شناسی کسب و کارها دارد و مثل یک مدیر خوب،کاربلد و حرفه ای، به موقع تصمیم گرفته و عمل می کند. نظر شما چیست ؟ …

نویسنده : احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری

30 شهریور 1401

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا : 15

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.