اصول موفقیت شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 247
تعداد بازدید: 247

اصول موفقیت شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری

5
(26)
  • اصل سوم : مدیر پای کار

یک کسب و کار گردشگری موفق و پیشرو نیازمند مدیری پای کار و همیشه در صحنه است . مدیری که خوب می داند اینگونه کسب و کارها زمان نمی شناسند و باید همیشه و در همه حال آماده ی پاسخگویی و ارائه خدمت به مشتریانش باشد و فقدان یا در دسترس نبودن مدیر، یکی از نشانه های بارز سوء مدیریت است. یک سوء مدیریت وحشتناک ! چراکه مدیر؛ راهبر و هدایت کننده ی کسب و کار است و فقدان یا پای کار نبودن او یعنی رها شدن سازمان و به عبارتی بهتر؛ حرکت کشتی بدون ناخدا!

او باید ضمن برقراری ارتباطات برون سازمانی مؤثر، در محل کارش حضور مستمر داشته باشد و به هیچ وجه چند شغله هم نباشد، چراکه در این صورت تمرکز لازم و کافی برای انجام مؤثر و عالی کارش را نخواهد داشت و انجام چند کار به طور همزمان باعث هدر رفتن انرژی اش و مسلماً انجام کارهای بسیار معمولی و متوسط توسط وی خواهد شد. لذا فقط و فقط باید بر خودش، کارش و مشتریانش تمرکز کند. تمرکز بر همین کاری که سرار جزئیات است و نیازمند هماهنگی های بین بخشی درون سازمانی، برون سازمانی و حتی درون مرزی و برون مرزی.

لذا موفقیت یک کسب و کار گردشگری همچون  شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری به شدت به حضور و نقش آفرینی یک مدیر پای کار و مسئولیت پذیر وابسته است و خصلت و ویژگی هایش با بسیاری از کسب و کارها در بازار تفاوت دارد و قابل مقایسه نیز با آنها نیست.

نویسنده: احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری گردشگری

لطفا در صورتیکه این یادداشت مورد پسند شما بوده است، آن را انتشار دهید .

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 26

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.