یادداشت ها
محبوبترین یادداشت ها
سه مهارت مهم برای موفقیت مدیران کسب و کارهای گردشگری
خوب صحبت کردن، خوب نوشتن و خوب ارتباط برقرار کردن سه مهارت مهم هستند که مدیران کسب و کارهای گردشگری باید توانایی خود را در آن زمینه ها تقویت نمایند تا مدیری برجسته، ممتاز و غیرقابل جایگزین شوند. چنانچه هر یک…
ادامه مطلبآدرس اشتباه در سرمایه گذاری گردشگری – بخش اول
روی سخن من با کسانی است که علاقمند به سرمایه گذاری در کسب و کارهای گردشگری و هتلداری هستند . چه حال و چه در آینده ای نزدیک لطفا آدرس را اشتباه نروید ! چون قطعا به بیراهه خواهید رفت .…
ادامه مطلبکسب و کارهای اجتماع محور موفق
جک ما موسس کمپانی علی بابا معتقد است در گذشته کسب و کارها به جای اینکه اجتماع محور باشند، خودمحور و سودمحور بوده اند و کسب و کارهای امروزی برای موفقیت باید در روابط خود با مشتریان، انسان ها و…
ادامه مطلبمدیریت شکایات مسافران در شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری
شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری به واسطه ماهیت و نوع فعالیت که دارند (ناملموسی خدمات، عدم مالکیت بر عناصر و ارکان تشکیل دهنده سفر همچون اقامت، حمل و نقل، جاذبهها، گشتها، کارگزاری و واسطه گری و…) و بروز عناصر منفی…
ادامه مطلبمدیریت تجربه مشتری؛ بهترین و مؤثرترین استراتژی خلق ارزش در تأسیسات گردشگری
یکی از ویژگی های مهم خدمات گردشگری ، ناملموسی آن است و این ویژگی در تاسیسات گردشگری فرایند فروش را برای فروشنده و خرید را برای خریدار پیچیده و مشکل نموده است. فروشنده خدمات سفر باید به پرزنت و معرفی…
ادامه مطلبمزيت رقابتي در دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي
مزيت رقابتي (competitive Advantage) يعني، ايجاد منافع استراتژيكي (راهبردي) كه باعث ميشود مشتريان، خدمات يك دفتر خدمات مسافرتي را با توجه به ادراك مطلوبي كه نسبت به آن دارند بر خدمات رقبا ترجيح دهند. از آنجايي كه خدمات مسافرتي همچون…
ادامه مطلب