فروش خدمات مسافرتی اساسا فعالیتی انسانی و اجتماعی است و انسان در آن نقش محوری و حیاتی دارد. لذا توجه به این انسان یعنی مشتری تاثیر فراوانی در افزایش فروش دارد. در ادامه برخی از مهمترین مهارت های مورد نیاز مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که باعث تضمین موفقیت آنها در این کسب و کار می شود را ذکر می کنم :
– مهارت رایانه ای ( ورد – پاورپوینت – اینترنت – تاحدودی اکسل و …)
– مهارت زبان انگلیسی
– مهارت بازایابی و شناخت بازاری که در آن کار می کند.
– مهارت سرمایه گذاری و به جریان انداختن صحیح درآمدهای کسب شده
– آشنایی کافی با قوانین و مقررات، شیوه نامه ها، بخشنامه های حوزه دفاتر خدمات مسافرتی (سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – تامین اجتماعی – اداره کل کار – مالیات و …)
– ارتباطات برون سازمانی موثر با دستگاههای متولی گردشگری و مرتبط و همچنین انجمن صنفی ذیربط
– مهارت نامه نگاری اداری و فن نوشتن نامه های اداری موثر
– مشورت گرفتن از اهل فن (بازاریابی – بیمه – مالیات – حسابداری و حسابرسی- امور ثبتی و حقوقی و …)
– مهارت ام پاتی و همدلی مدیر و کارکنان با مسافران
– مدیریت ارتباطات ، تجربه و شکایات مشتریان
– فن بیان و سخنوری
– آشنایی با اصول تشریفات
– ارتباط موثر درون و برون سازمانی
– آموزش پذیری و توجه ویژه به آموزشهای مهارتی
و…
احمددیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری