گاو بنفش گردشگری!

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 461
تعداد بازدید: 461

گاو بنفش گردشگری!

4.4
(14)

گاو بنفش یا همان استراتژی بازاریابی چشمگیر یعنی انجام کارهای شگفت انگیز، متفاوت و متمایز در کسب و کارهای گردشگری و هتلداری که باعث امنیت و پایداری بیشتر می شود نه خطرات بیشتر و در این استراتژی تاکید می گردد که روش های قدیمی جز شکست نتیجه ای ندارد .
در واقع بازاریابی چشمگیر یا گاو بنفش یک p جدید درآمیخته بازاریابی خدمات گردشگری محسوب می شود که از طریق آن می‌توانیم چیزهایی را در ارتباط با خدمات خود مورد توجه قرار دهیم و صاحبان کسب و کارهای گردشگری که به دنبال نوآوری و خلاقیت برای مشتریان آینده خود هستند بایستی این استراتژی را به کار بگیرند.
امروزه امکان انتخاب برای مشتریان به دلایل مختلف مثل افزایش تعداد رقبا و دسترسی آسان به اطلاعات بازار بیشتر شده و زمان کوتاه تری نیز برای انتخاب دارند، لذا عملاً استراتژی‌های کهنه و قدیمی پاسخگوی ما نیستند.
بهره برداران و مدیران کسب و کارهای گردشگری باید بدانند که در بازار همه مشتریان یکسان نیستند و باید مشتریان خود را متمایز کنند و یا به عبارتی تقسیم کنند. به این مجموعه اقدامات بخش بندی یا تقسیم بندی بازار گفته می‌شود . باید گروهی را در بازار پیدا کنند که بیشترین سود را برای کسب و کارشان دارد و به تعبیر ست گادین در کتاب گاو بنفش گروهی که بیشترین احتمال عطسه کردن را داشته باشند و آنها را در معرض اطلاع رسانی و تبلیغ قرار دهید و تشویق و ترغیب کنید و مابقی را رها کنید.

در حقیقت باید به بخش هایی از بازار نه بگویید و همه فن حریف نباشید. آگهی های تبلیغاتی شما نباید برای عموم مردم تهیه و انتشار یابند و باید مستقیماً مشتریانی را که انتخاب کرده اید هدف قرار دهید.
در این استراتژی تاکید می گردد که ترسوها همواره در بازار آرزوی آن را دارند که پنهان بمانند اما در گاو بنفش یا چشمگیر کار بی خطر و بدون ریسک یعنی سازگار شدن و معمولی ماندن.
در حقیقت در یک بازار شلوغ شبیه دیگران بودن به معنی شکست است و خدمات جدید شما در یک کسب و کار گردشگری و هتلداری بایستی همواره برجسته و نمایان باشند ، به عبارتی دیگر در دنیای گاوهای بنفش بازندگان، نام های تجاری بزرگ با اهداف فصلی هستند و برندگان، کسب و کارهای متوسط و کوچک که اکثر کسب و کارهای گردشگری و هتلداری نیز شامل این نوع کسب و کار هستند به دنبال افزایش سهم خود در بازار بوده و در حقیقت چیزی برای باختن ندارند.
یکی از مزیتهای مهم گاو بنفش، ایجاد تفاوت، تمایز و بهبود موقعیت رقابتی کسب و کارهای گردشگری و هتلداری در بازار است. لذا برای ساختن گاو بنفش گردشگری نیاز به هیجان ندارید، چیزی که لازم دارید درک این نکته مهم است که انتخاب دیگری ندارید به جز توسعه کسب و کار و یا آغاز یک خدمت جدید با تفکر و نگرش گاو بنفش!
لذا فعالیت در اقیانوس قرمز کسب و کار را کنار بگذارید و بیش از این زمان و پول خود را صرف کارهای تکراری، روتین، کپی شده همچون رقبای خود در بازار نکنید.

نویسنده : احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری
۱۲ آبانماه ۱۳۹۹

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا : 14

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.