پدرخوانده در کسب و کارهای گردشگری

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 408
تعداد بازدید: 408

پدرخوانده در کسب و کارهای گردشگری

5
(13)

شما باید در کسب و کار گردشگری و هتلداری تان فردی را تحت عنوان پدرخوانده داشته باشید. این پدرخوانده، نیروی انسانی باتجربه ، کاربلد و متخصص کسب و کار شماست (نه لزومأ کسی که فقط مو سفید کرده است) که سالها همراه شماست و با شما و همکارانتان کار می کند و احتمالا به زودی نیز بازنشسته خواهد شد.
شما باید تمام کسانی را که به تازگی استخدام کرده اید و یا جهت فعالیت و همکاری وارد کسب و کارتان می شوند را به صورت موقت تحت سرپرستی و مدیریت این پدرخوانده قرار دهید تا این نیروهای تازه وارد و تازه نفس را به صورت عملیاتی آموزش بدهد، بخش های مختلف کسب و کارتان را به ایشان معرفی و شرح وظایف این بخش ها را برای آنها تبیین و بازگو نماید تا اینکه این پرسنل جدیدالإستخدام در ابتدای کار به شناختی عمیق و دقیق از سازمان یا کسب و کاری که قرار است خانه ی دوم آنها باشد و در آن مشغول به کار شوند، برسند.

در این صورت است که این قبیل نیروها در ابتدای فعالیت به خوبی با وظایف، رویه ها و فرایندهای اجرایی و نظارتی کسب و کار آشنا شده و چیزی برایشان گنگ و مبهم نخواهد بود و از همان آغاز فعالیت ، مصمم، مطمئن و مطلع به امور محوله پرداخته و در راستای اهداف کسب و کارتان حرکت خواهند کرد.
مسلماًبه کارگیری این استراتژی کاربردی،نه تنها باعث افزایش بهره وری یا راندمان کسب و کار گردشگری شما می شود، بلکه از پرسنلی نیز برخوردار خواهید بود که در بازار پر رقابت این روزهای گردشگری، برای کسب و کارتان ایجاد تمایز و یا مزیت رقابتی می کنند.
نویسنده : احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری
20آبان 1401

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 13

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.