دوران قرنطینه کرونایی؛ فرصتی برای طراحی برنامه عملیاتی برندسازی شخصی

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 411
تعداد بازدید: 411

دوران قرنطینه کرونایی؛ فرصتی برای طراحی برنامه عملیاتی برندسازی شخصی

5
(10)

فعالان گردشگری و هتلداری می توانند در کنار فعالیت خود در کسب و کارهای گردشگری و یا در سازمان های گردشگری (البته چنانچه عاشق کارشان باشند) خود را در زمینه هایی که در آنها خوب هستند و یا خوب عمل می کنند و به چشم می آیند تقویت کنند.
♦چند پرسش:
• آیا شما جزو ۱۰ درصد بالا و توانمند زمینه تخصصی خود در حوزه گردشگری و هتل داری هستید؟
• تا به حال چقدر زمان صرف شناسایی و سپس پرورش استعدادهای ذاتی خود کرده اید؟
• چرا در آن زمینه ها کار نمی کنید؟ تمرین و مهارت آموزی نمی کنید؟
• آیا زمینه تخصصی فعلی شما منطبق بر استعدادهای ذاتی شماست؟
• آیا شما هم فکر می کنید رشته تحصیلی و درجه تحصیلی شما شرط کافی برای موفقیت شما هستند؟ و مدرک تحصیلی نشان دهنده تخصص شماست؟
برندسازی یعنی تفاوت های خاص ما با دیگران، یعنی اینکه توانایی‌ها و نقاط قوت خود را که همان استعداد های ما می باشند را به خوبی بشناسیم، پرورش دهیم و آن را در یک زمینه تخصصی مرتبط با همان استعدادها و توانایی ها به کار بگیریم. متاسفانه بسیاری از افراد هنوز نمی دانند در چه کارهایی بهتر هستند و حداکثر ۱۵ درصد استعدادهای خود را به کار می گیرند!
در حقیقت برندسازی شخصی فرصتی است برای اینکه بتوانیم از طریق استعدادهای خود به دیگران کمک کنیم، زندگی حرفه ای خود را خلق کنیم وبا ایجاد برخی تفاوت ها در خودمان جزو ده درصد بالا و یا شاخص زمینه تخصصی خودمان باشیم و در بین فعالان آن زمینه بدرخشیم.
فعالان گردشگری و هتلداری می توانند در کنار فعالیت خود در کسب و کارهای گردشگری و یا در سازمان های گردشگری (البته چنانچه عاشق کارشان باشند) خود را در زمینه هایی که در آنها خوب هستند و یا خوب عمل می کنند و به چشم می آیند تقویت کرده و ضمن آنکه در سازمان خود بدرخشند و جزو برترین ها باشند و همچنین از این توانایی ها و ظرفیت های خاص که ریشه در استعدادهای آنها دارند برای کمک به سایر فعالان و علاقه مندان استفاده کنند.
متاسفانه بسیاری از افراد به جای اینکه نقاط قوت خود را شناسایی کنند و آنها را پرورش دهند، تمام وقت خود را صرف شناسایی نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها می نمایند و این روشی است نادرست برای کسب موفقیت. وقتی در رسته ای خاص در حوزه گردشگری و هتلداری که منطبق با استعداد های تان است، خود را توانمند کرده و همسو با آن مهارت های تخصصی و ارتباطی خود را تقویت می کنید و در این راه همواره سعی می کنید کارورزی، کارآموزی و مطالعه کرده و از تجارب اساتید و بزرگان آن حوزه بهره ببرید و با پشتکار تمام تمرین، تمرین، تمرین کنید؛ تبدیل به فردی غیر قابل جایگزین و کمیاب خواهید شد. چرا که در حال حاضر بسیاری از فعالان حوزه‌های مختلف افرادی کاملاً معمولی هستند و در شاخه هایی مشغول به کار هستند که منطبق با استعدادها و توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی آنها نیست و این یعنی یک عمر بیهوده تلاش کردن که نتیجه ای جز لطمه زدن به خود و دیگران نخواهد داشت.

معتقدم برندسازی شخصی فعالان گردشگری این صنعت را به صنعتی نرم و جذاب تر تبدیل کرده و ارائه کنندگان خدمات سفر که در حقیقت رویا، هیجان،خاطره و عشق به مروم می فروشند، توانایی های متمایز و ویژه ای در این ارتباط کسب خواهند کرد. چرا که فروشنده خوب کسی است که با عشق می فروشد و زمانیکه زمینه تخصصی شما با استعدادها و علایق ذاتی شما منطبق و سازگار نباشد هیچگاه از نظر مخاطب صاحب برند یا ویژگی و صفت سازمانی برجسته که ارزش یادآوری داشته باشد را از منظر مخاطبان نخواهید داشت .
لذا دوران قرنطینه در زمان شیوع ویروس کرونا فرصت بسیار مناسب و مغتنمی است برای فعالان عزیز گردشگری و هتلداری که روی استعداد های خود بیشتر تفکر و تأمل کرده و برنامه و طرح عملیاتی برندسازی شخصی و موفقیت شغلی خود را طراحی و تدوین نمایند و در دوران پسا کرونا و با صرف زمان مناسب و منطقی آن را به ثمر بنشانند.
به یاد داشته باشید وقتی در زمینه تخصصی خود برجسته و متمایز می شوید، هیچ گاه بازنشسته نشده و چنانچه شغل اصلی تان تحت تاثیر عوامل خارج از کنترلی همچون شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها قرار بگیرد، شغل دوم شما که همانا برندی است که به واسطه استعدادها و توانایی های ذاتی خود ساخته اید برای شما فرصت آفرینی کرده و کار می کند . فرصت ها و دیگران به سراغتان خواهند آمد و در حقیقت “متخصصی آزادکار” و “متفکری مستقل” خواهید شد که صاحب کسب و کار شخصی خودش است و دیگران نیازمند استفاده از توانایی های خاص وی.
توجه داشته باشید که یک برند خوب ، درآمد ساز و ماندگار یک شبه حاصل نمی شود و برای خلق آن بایستی از محیط امن خود خارج شوید، صبور و شکیبا باشید و گام به گام مراحل عملیاتی آن را طی نمایید تا سرانجام به هدف اصلی دست یابید.
نویسنده : احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 10

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.