بازاریابی یا مارکتینگ مثل این مثال می مونه که از کسی خواهش کنی یا بخوای جلسه ای با شما داشته باشه یا وقت ملاقات و دیدار به شما بده اما برندسازی یا برندینگ دلیل یا دلایلی هست که به واسطه اونها مخاطب شما موافقت می کنه شما رو ملاقات کنه یا ببینه؟
در مثال معروف خواستگاری هم؛ بازاریابی یعنی همون در خواست خانواده پسر از خانواده دختر برای خواستاری به روشهای مختلف و برندسازی یا برندینگ هم دلایل و شرایطی هست که باعث میشن خانواده دختر قبول کنه بیان خواستگاری .
در حقیقت بازاریابی طی فرایندهای معمول و معقول است و در پی ارتباط موثر با مشتری یا مخاطب و برندسازی همان مزیت ها، نقاط قوت شاخص و عملکردهای غیرمعمول و متفاوت شما و کسب و کارتان است که باعث می شود در جامعه به صفتی یا عملکردی خاص معرفی شوید یا در چشم بیایید و سبک ارتباطی و متفاوت خود را داشته باشید!
احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری