بازاریابی مهیج ترین بازی تجارت

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 414
تعداد بازدید: 414

بازاریابی مهیج ترین بازی تجارت

5
(11)

بریان تریسی نویسنده کتب بازاریابی و فروش، رشدفردی و کسب و کار در کتاب بازاریابی می نویسد؛ بازاریابی یکی از مهیج ترین بازیهای تجارت است!
او معتقد است دلیل اصلی موفقیت یا شکست در تجارت با موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی معین می شود و 48 درصد شکست های تجاری به کم کاری و یا عدم کارایی مناسب در حوزه ی بازاریابی و فروش مرتبط است.
همیشه حق با مشتری است؛ قانون شماره یک بازاریابی است، چون آنها به دلایل شخصی خود از ما خرید می کنند نه به دلایل شخصی ما.
تریسی می گوید هدف اصلی در تجارت، مشتری یابی و مشتری داری است و این عین بازاریابی است و همچنین کیفیت یک استراتژی بازاریابی است، سودآورترین، قدرتمندترین و کارآمدترین استراتژی.
90 درصد موفقیت تجاری در کیفیت محصولات و خدمات نهفته است. در حقیقت کیفیت؛ درجه ای از محصول یا خدمت است که در زمان فروش به مشتری می گوییم و یا تعهدی است که به مشتری می دهیم.
لذا کیفیت خدمات و محصولات به دو عامل بستگی دارد:
1. خود محصول یا خدمت
2. نحوه ارائه یا فروش محصول یا خدمت و خدمات پس از فروش

در کسب و کار باید از طریق احساسات مشتریان وارد رقابت شویم که همان برخورد گرم و ارائه سرویس دهی عالی به آنهاست.
نباید رقبا را دست کم بگیریم و باید هم خود و هم رقبا را به خوبی بشناسیم تا در عرصه تجارت پیروز شویم. این همان استراتژی نظامی سان تزو است.
او در ادامه مخالفت صریح خود را با پایین آوردن قیمت ها در کسب و کار اعلام کرده و می گوید وقتی تنها روش فروش محصول یا خدمت خود را پایین آوردن قیمت می بینید، به زودی در بین 80 درصد از کسب و کارهایی قرار خواهید گرفت که مجبورند قیمت ها را پایین بیاورند و اکثر این کسب و کارها به مرور زمان از گردونه بازار خارج خواهند شد.

از نظر برایان تریسی بهترین استراتژی در کسب و کار، تمرکز روی افزایش کیفیت محصولات و خدمات است.
موقعیت ما در بازار به جمله ما لایق چه واژه هایی از سوی مشتریان هستیم ربط دارد. واژه هایی که ما و کسب و کارمان لایقش هستیم! و توسط مشتریان لایق ما مطرح می شوند. چه کنیم که مشتریانی که از ما خرید می کنند، بهترین واژه ها را برای ما و کسب و کارمان به کار ببرند؟ ما در هتل، اقامتگاه بومگردی یا شرکت خدمات مسافرتی مان در این خصوص چه می کنیم؟ مشتریان ما را با چه واژه هایی خطاب می کنند؟

تریسی در پایان به چهار روش برای تغییر یا تحول در کسب و کار اشاره می کند :
1. بیشترین عملکرد در کسب و کارتان را از چه چیزهایی دارید؟ آنها را لیست کرده و روی آنها بیشتر تمرکز کنید
2. کمترین عملکرد در کسب و کارتان را از چه چیزهایی دارید؟ آنها را لیست کرده و کمتر روی آنها تمرکز کنید
3. شروع انجام کاری کاملا جدید و متفاوت (مثل برنامه ریزی برای تسلط بر بازار یا طراحی یک برنامه پنج ساله به منظور نیل به هدفی خاص)
4. متوقف کردن برخی کارها در کسب و کار که ارزش کمتری دارند(هدر دهنده های زمان و پول شما)

احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری
فروردین 1401

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 11

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.