اعتبار مهمترین دارایی کسب و کار

محبوب‌ترین یادداشت ها

تعداد بازدید: 416
تعداد بازدید: 416

اعتبار مهمترین دارایی کسب و کار

5
(7)

اعتبار مهمترین دارایی کسب و کار است و اعتبار شما، اعتماد مشتریان و مخاطبان شما را به ارمغان می آورد. جردن بلفورت نویسنده کتاب گرگ وال استریت می گوید : باید مشتری از شما خوب شنیده باشد، از رفتارها، برخوردها، کیفیت، پاسخگویی، ضمانت پس از فروش و …

دقیقا به همین دلیل است که فروش به مشتری های کنونی آسانتر از فروش به مشتریان جدید است. لذا وقتی شرکتی دارید که دارای اعتبار است، همه دوست دارند در آن کار کنند. مشتری به سوی شما می آید و شما باید از این نقطه قوت خود بهره لازم را ببرید.

اعتبار، اعتماد ایجاد می کند و اعتماد، فرصت آفرینی کرده و مردم را به سوی کسب و کار شما می کشاند و ثمره اش می شود کسب درآمد بیشتر.

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت در این باره چه زیبا می گوید « اعتبار سهم مهمی در موفقیت شما دارد، آن را با چنگ و دندان حفظ کنید». او در ادامه می گوید اساس قدرت ،اعتبار انسان هااست و به واسطه اعتبارتان می توانید به خواسته خود برسید و به محض اینکه خدشه ای به اعتبارتان وارد شود آسیب پذیری شما افزایش خواهد یافت. لذا بایستی اعتبارتان را غیرقابل نفوذ کنید و به یاد داشته باشید اعتبار معیار قدرت است و می توانید بوسیله آن نفوذ کنید و پیروز شوید.

کاربلدی شما و کارکنانتان، تجربه، تخصص، مشتری را اسکناس فرض نکردن و توجه به شخصیت وی، زبان بدن شما در برخورد با مشتری، توجه و احترام به وی، ارایه اطلاعات درست به مشتری، پاکیزگی محیط، نظم و انضباط کاری، صداقت و درستکاری، مدیریت تجربه مشتری و … همگی از مصادیق اعتبار افزایی و اعتمادسازی در یک کسب و کارند .

امروزه اعتبار و اعتماد در کسب و کار به واسطه ناشیانه عمل کردن رقبا، افزایش تعداد رقبا، شدت رقابت، افزایش دسترسی مشتریان به خدمات و کسب و کارهای مختلف، شک گراشدن آنها و غیره، آنقدر دارای اهمیت و جایگاهی ویژه شده است که در علم بازاریابی به آن به عنوان «بازاریابی اعتمادی» پرداخته می شود .

نویسنده : احمد دیناری؛ مشاور و سخنران حرفه ای سرمایه گذاری و بازاریابی گردشگری

16 آبانماه 1399

به این مطلب امتیاز دهید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا : 7

امتیازی ثبت نشده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.