تهیه طرح
پیش طرح سرمایه گذاری گردشگری
این نوع مطالعات که پس از شناسایی و احصای فرصت های سرمایه گذاری تهیه می شوند و به مشخصات کلی یک پروژه سرمایه گذاری همچون اهداف، موقعیت و مختصات جغرافیایی، تحلیل های کلی فنی، بازار و مالی و اقتصادی، ارزیابی ها و تحلیل های فرهنگی و اجتماعی و پیامدهای اجرای پروژه، دسترسی ها، کاربری ها و فضاهای اصلی و برنامه زمانبندی اجرای پروژه می پردازند.
فرمت یا قالب پیش طرح های سرمایه گذاری یا طرح های امکانسنجی مقدماتی توسط دستگاهها و نهادهای اجرایی متولی همچون ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – سازمان های صمت و جهادکشاورزی و سایر نهادهای صادرکننده جوازهای تأسیس یا موافقت اصولی تدوین و جهت تکمیل و تهیه طرح در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
با توجه به تخصصی بودن این کار بهتر است اینگونه تنها توسط مشاوران متخصص و مجرب در زمینه صنعت مورد نظر همچون گردشگری تهیه شوند.
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
طرح توجیهی فنی و اقتصادی گردشگری
یکی از اساسی ترین ابعاد مطالعات و اقدامات لازم پیش از سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و یا هر صنعتی دیگر، تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی یا گزارش امکان سنجی است که موجب می شود سرمایه گذاران تصمیمات درستی برای اجرای طرح های خود بگیرند و تأمین کنندگان منابع مالی و پرداخت کننده تسهیلات همچون بانک ها نیز با اطمینان بیشتری نسبت به انجام مأموریت های خود اقدام خواهند نمود.
مطالعات بازار
مطالعات فنی
مطالعات مالی
مطالعات اقتصادی
و شیرازه تمامی اطلاعات تهیه شده در بخش های فوق به تصمیم گیران جهت انتخاب گزینه مناسب سرمایه گذاری و پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات کمک می کند.
تهیه این قبیل طرح ها نیازمند همفکری و تلاش تیم های متخصص، باتجربه، آشنا با صنعت گردشگری و کسب و کارهای آن، قدرت تجزیه و تحلیل، قدرت قلم، دانش فنی، بازاریابی، مالی و اقتصادی است و ارائه و دفاع از آن نقش مهمی در نظرات تصمیم گیران دارد.
من با توجه به سابقه چندین ساله در تهیه و نگارش این قبیل طرح ها و تیم متخصص و مجرب همراهم به شما کمک می کنم تا بهترین و مؤثرترین طرح توجیهی فنی و اقتصادی پروژه سرمایه گذاری برای خود تهیه و سرمایه گذاری مطمئن، کم ریسک، استاندارد و سودآوری را در زمینه گردشگری داشته باشید.
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
آلبوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری
یکی از فرصت ها و زمینه های مهمی که صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران می توانند در آن سرمایه گذاری مطمئن، سودآور و با ارزش افزوده بالا داشته باشند، صنعت گردشگری است. صنعتی نرم و جذاب که باعث بهتر دیده شدن شما و عملکردتان می شود.
در این ارتباط بسیاری از دستگاههای اجرایی دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی تلاش می کنند تا فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری تحت پوشش خود را در قالب فرمت ها و قالب های مشخص و استاندارد تحت عنوان آلبوم فرصت های سرمایه گذاری به صورت دوره ای و با هدف جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تهیه و در رویدادهای مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار دهند.
مشخصات فضا یا ملک مورد نظر، نوع مالکیت، ویژگی های مالی و اقتصادی، نرخ بازگشت سرمایه، تصاویر فرصت، زیرساختهای موجود و … از جمله آیتم هایی هستند که در تهیه فرصت های سرمایه گذاری به آنها پرداخته می شود.
این فرصت ها بایستی دارای منافع اقتصادی مناسب و قابل دفاع برای صاحبان فرصتهای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران باشند.
شهرداری ها، ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صمت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای از جمله دستگاهها و نهادهای اجرایی دارای فرصت های سرمایه گذاری هستند که اقدام به تهیه آلبوم فرصت های سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذار و مشارکت های اقتصادی می نمایند. این فرصت ها با توجه به اهداف کلان، سیاست های بالادستی، زیرساخت ها، قابلیت ها و محدودیت های بخش احصا شده و اولویت بندی می شوند و پس از آن بر اساس منابع و سیاست های کلان سازمان ها برای تعدادی از آنها طرح های امکانسنجی مقدماتی و برای تعدادی نیز طرح های امکانسنجی تهیه می شود.
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
بسته های سرمایه گذاری گردشگری
مجموعه ای از مستندات، مدارک و مطالعات برای شناسایی و ارزیابی چگونگی اجرای یک پروژه سرمایه گذاری، بررسی اطلاعات فنی، اقتصادی و بازار، نحوه مشارکت و سایر مدارک مرتبط با طرح است که به صاحبان سرمایه و سرمایه گذاران در فرایند تصمیم گیری کمک می کند.
این بسته ها با هدف سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری و یا برای جلب مشارکت سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه تهیه می شوند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
مشخصات دقیق پروژه، ارزیابی صلاحیت سرمایه پذیران، مطالعات امکانسنجی، طرح کسب و کار، نحوه مشارکت و تحلیل ریسک از مهمترین بخش های تشکیل دهنده بسته های سرمایه گذاری هستند و در واقع بسته های سرمایه گذاری یکی از راههای مؤثر و مهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شمار می روند.
وزارتخانه ها، استانداری ها، شهرداری ها، ادارات کل و سازمان های مناطق آزاد تجاری و ویژه و همچنین بخش های خصوصی از جمله نهادهای تهیه کننده بسته های سرمایه گذاری هستند .
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
گزارش تجزیه و تحلیل بازار و بازاریابی
این گزارش بخشی از مطالعات طرح های توجیهی فنی و اقتصادی یا امکانسنجی را شامل شده و شرح دقیق و تجزیه و تحلیل بازار هدف و صنعت مورد نظر همچون گردشگری و هتل داری را قبل از سرمایه گذاری ارائه می کند.
البته این نوع گزارش ها یا طرح ها را می توان به صورت مستقل نیز برای سرمایه گذاران یا صاحبان سرمایه قبل از آغاز سرمایه گذاری با هدف شناخت بهتر و بیشتر بازار مورد نظر که مقرر است در آن سرمایه گذاری شود تهیه کرد.
در مطالعات بازار یا تجزیه و تحلیل بازار مواردی همچون اندازه بازار، وسعت آن، محیط بازاریابی و تحلیل رقبا مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به کسب اطلاعات از بازار و تجزیه و تحلیل آن می توان مشخص کرد که آیا بازار کسب و کار مناسب است یا خیر؟ و اینکه طبق آن مشخص می شود که سهم و جایگاه کسب و کارتان در بازار و در میان رقبای موجود چقدر است.
رویهمرفته رسالت و وظیفه یک گزارش تجزیه و تحلیل بازار این است که به سرمایه گذاران و بهره برداران تأسیسات گردشگری می گوید شرایط بازاری که در آن هستند چگونه است، ویژگی های بازار هدفشان چیست، استراتژی های ورود به بازار کدامند و محیط بازاریابی و عناصر تاثیرگذار در سرمایه گذاری کدامند .
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
طرح کسب و کار گردشگری و صنایع دستی
آغاز یک کسب و کار گردشگری یا صنایع دستی و هنرهای سنتی همچون سفری است که می تواند اهداف متعددی داشته باشد و برای این سفر نیازمند یک نقشه راه یا راهنما هستیم و این نقشه راه ، طرح کسب و کار یا بیزنس پلن نام دارد.
یک طرح کسب و کار گردشگری یا صنایع دستی می تواند به منظور تأسیس یا راه اندازی یک کسب و کار توسط سرمایه گذار یا کارآفرین، جلب شرکای جدید و جلب اعتماد بانک ها و مؤسسات مالی برای دریافت تسهیلات و یا برای اخذ مجوز از دستگاهها و نهادهای اجرایی تهیه و به کار گرفته شود.
این طرح با تعیین استراتژی های عمومی کسب و کار پیش رو به شما کمک می کند تا طرح و ایده کارآفرینی خود را به خوبی آغاز و به خوبی مدیریت کنید و دستیابی به اهداف نیز سهل تر گردد.
طرح های کسب و کار از نظر مراحل تهیه طرح های مربوط به یک ایده یا پروژه سرمایه گذاری، پس از مطالعات فرصت ، امکانسنجی مقدماتی و امکانسنجی نهایی تهیه می شوند و چشم اندازی کلی و برنامه ای روشن در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار می دهند تا پروژه خود را با کمترین ریسک ممکن تأسیس یا راه اندازی کنند و یا اینکه از طریق مجموعه فعالیت هایی مشخص و پیشنهادی، یک ایده تبدیل به واقعیت شود و از این طریق راههای عملی ساختن ایده را ارائه کند.
این طرح مهم تمام جوانب یک کسب و کار اعم از توصیف کسب و کار، آورده مالی، تحلیل بازار و رقبا، تیم و ساختار مدیریتی، پیش بینی های مالی و اقتصادی، برنامه های توسعه و اجرایی و استراتژی های بازاریابی را پوشش می دهد.
من با تجربه تهیه بالغ بر 50 طرح کسب و کار در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به شما کمک می کنم تا طرح کسب و کار متفاوت و کاربردی برای خود تهیه کنید.
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
طرح بازاریابی کسب و کارهای گردشگری
چنانچه یک طرح کسب و کار را یک کیک در نظر بگیریم، طرح بازاریابی تکه ای مهم از این کیک است و می توان گفت که یکی از مؤثرترین و کاربردی ترین بخش های آن به شمار می رود.
در واقع یک طرح بازاریابی در کسب و کار گردشگری تمام تمرکز خود را روی استراتژی ها و تاکتیک های عملیاتی و روش های ایجاد و افزایش فروش معطوف کرده و تهیه این طرح حیاتی برای کسب و کارهای در حال فعالیت و یا در دست ایجاد یا تأسیس در راستای دستیابی آسان تر، کم هزینه تر و سریع تر به اهداف بازاریابی از پیش تعیین شده کسب و کارهای گردشگری بسیار توصیه و تأکید می شود.
باتوجه بازار پر رقابت این روزهای گردشگری و هتل داری، افزایش آگاهی مشتریان، دسترسی آسان مشتریان به محصولات و خدمات رقبا در بازار، شک گرا شدن مشتریان و سهولت کسب اطلاعات از کسب و کارهای فعال در عرصه گردشگری تهیه طرح بازاریابی راهی مؤثر برای افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه فروش و کسب سود بیشتر خواهد بود.
مزایای تهیه طرح بازاریابی برای کسب و کارهای گردشگری عبارتند از :
کنترل هزینه ها
ساماندهی امور
افزایش میزان فروش و سودآوری
ایجاد مزیت رقابتی در بازار
تصمیم گیری بهتر مدیران
افزایش تعداد مشتریان
ارتقاء جایگاه کسب و کار
افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان
برای مشاهده نمونه پروژه های اجرا شده یا ثبت درخواست خدمات روی دکمه های زیر کلیک کنید.
نگارش داستان برند
پشت هر کسب و کار داستانی نهفته است و هر برند داستان و ماجرای خودش را دارد که خواندن یا شنیدن آن برای بسیاری از مخاطبان جذاب و دوست داشتنی است.
داستان برند در حقیقت روایتی است یکپارچه و پیوسته از تمام آن چیزی که برای برند شما رخ داده و باعث انتقال احساسات شما و برانگیخته شدن احساسات و هیجانات مخاطبان کسب و کارتان می شود. از جرقه ی شروع به کار گرفته تا تلخی ها، شیرینی ها، سختی ها، لذت ها، دستاوردها و حقایقی که پشت کسب و کار شماست.
این داستان با تاریخچه کسب و کار تفاوت داشته و تنها بخشی از آن به روایت گذشته و تاریخچه کسب و کارتان می پردازد. خلق شخصیت های مختلف برای داستان سرایی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است و داستان برندتان باید برای مخاطبان الهام بخش و اثرگذار باشد. باید در آن از ارزش های فرهنگی سازمان، رسالت و اهداف خود، اهدافی که هر روز تیم تان آنها را دنبال می کنند، نحوه رفع مشکلات، تعامل مؤثر و سازنده با مشتریان و غیره بگویید.
مزایای تهیه داستان برند یک کسب و کار گردشگری عبارتند از :
- باعث اشتهار کسب و کار می شود
- ابزار مهم بازاریابی است و باعث افزایش فروش می شود.
- جنبه های انسان گرایانه کسب و کارتان و مدیران و پرسنل برجسته می شود.
- کمک شایانی به برندسازی و افزایش اعتبار کسب و کار می کند.
- باعث افزایش میزان تعامل با مخاطبان شده و حس خوب و ماندگاری را به آنها منتقل می کند.
- باعث می شود برند شما در ذهن مخاطبان حک شده و ماندگار شود.
- شما و کسب و کارتان را حرفه ای تر نشان می دهد.
من با استفاده از قدرت قلم و شناختی که از کسب و کارهای گردشگری و این صنعت دارم، می توانم داستانی ممتاز و به یادماندنی برای برند شما بنویسم.